Curs de Secretariat Metge
Codi de centre (08074082)




Competències generals
En finalitzar el curs de Secretariat Mèdic, estaràs capacitat/da per gestionar agendes, coordinar cites i manejar la documentació clínica amb precisió i confidencialitat. Seràs l'enllaç fonamental al funcionament de centres mèdics, dominant la comunicació amb pacients i personal sanitari. La teva formació permetrà contribuir al bon funcionament de qualsevol institució de salut.Mòduls / Crèdits
- Introducció a l'Àmbit Sanitari: Legislació Sanitària
- Organització dels Recursos Sanitaris: Tipus de Centres Sanitaris
- Nocions bàsiques d'anatomia, fisiologia, medicina i farmacologia
- Habilitats Comunicatives en el Tracte amb el Pacient: Nocions Psicològiques Bàsiques
- Prevenció de Riscos Laborals: Conceptes Bàsics
Descripció General
A Forma-t, et formem per ser l'enllaç fonamental en el funcionament de centres mèdics. El nostre curs de secretariat mèdic us capacitarà per gestionar agendes, coordinar cites i manejar la documentació clínica amb precisió i confidencialitat. Aprendràs a dominar la comunicació amb pacients i personal sanitari, contribuint al bon funcionament de qualsevol institució de salut. Prepara't per liderar la gestió sanitària des de dins i converteix-te en el professional que tota clínica necessita!Requisits d'accés
Dirigit a totes les persones que els interessi desenvolupar-se professionalment al sector sanitari. No cal experiència ni estudis previs.Continuïtat Acadèmica
Amb el títol de Tècnic en Secretariat Mèdic, podràs accedir a altres cursos relacionats a l'àmbit sanitari.Testimonis


Sortides professionals
Converteix-te en el professional que vols ser. En finalitzar el curs, podràs ser:
- Auxiliar Administratiu a Hospitals i Centres de Salut
- Tècnic/a de Gestió de Cites i Documentació Sanitària
- Atenció al Pacient a Centres de Salut
- Gestor/a de Recursos Sanitaris
Accés
Requisits per a Estudiar una Formació Professional
Dirigit a totes persones que els interessi desenvolupar-se professionalment al sector sanitari. No cal experiència, ni estudis previs
Convalidacions
Aquest curs està exempt de convalidacions i s'ha de cursar totalment
Perfil de l'Estudiant
El curs de Tècnic en Secretariat Mèdic està dirigit a estudiants interessats en l'administració i la gestió en l'àmbit de la salut, així com en l'atenció al pacient. Aquest programa és ideal per als que volen desenvolupar habilitats en la coordinació de cites, la gestió de documentació clínica i la comunicació efectiva amb el personal sanitari i els pacients
Pla d'estudis
Pla d'estudis i horaris
Títol que s'obté
Títol Privat com a Auxiliar a Secretariat Mèdic
Horaris
Classes presencials i pràctiques distribuïdes entre les instal·lacions del centre i els hospitals col·laboradors. Horaris flexibles amb l'opció de modalitat semipresencial
Període lectiu
6-8 mesos
Règim destudi
Dedicació a temps complet, amb la possibilitat de règim a temps parcial
Pràctiques professionals
Realitzaràs entre 80-300 hores de pràctiques, en entorns reals amb professionals del sector
Competències / Resultats de l'aprenentatge
Competències bàsiques
- Que els estudiants demostrin haver adquirit coneixements i comprensió en làmbit de ladministració sanitària, partint de leducació secundària, i incloent aspectes actualitzats de la disciplina.
- Que els estudiants apliquin els coneixements adquirits de manera professional a l'entorn sanitari, demostrant habilitats per resoldre problemes administratius i organitzar eficaçment l'atenció al pacient.
- Que els estudiants siguin capaços de reunir i interpretar dades rellevants de làmbit sanitari per emetre judicis sobre la gestió de recursos i atenció al pacient.
- Que els estudiants puguin comunicar informació, idees i solucions a audiències tant especialitzades com no especialitzades, utilitzant un llenguatge clar i adequat.
- Que els estudiants desenvolupin les habilitats necessàries per continuar estudis superiors amb un alt grau dautonomia.
Competències específiques
- Conèixer i comprendre els procediments administratius i legals a l'àmbit sanitari, així com la documentació clínica necessària per a la gestió de pacients.
- Aplicar tècniques datenció al client, garantint una comunicació efectiva i empàtica amb els pacients.
- Gestionar agendes i coordinar cites de manera eficient, optimitzant l'ús de recursos a centres de salut i clíniques.
- Manejar programari i eines digitals rellevants per a ladministració sanitària, facilitant la gestió de documentació i dades.
- Col·laborar amb altres professionals del sector sanitari i integrar-se en equips de treball per millorar l'atenció al pacient.
- Aplicar normatives de protecció de dades i confidencialitat a la gestió d'informació sanitària.
- Desenvolupar habilitats organitzatives per implementar processos eficients en l'atenció i la gestió administrativa del pacient.
Competències transversals
- Treballar eficaçment en equips multidisciplinaris, respectant les contribucions i les perspectives d'altres professionals.
- Comunicar de manera clara i eficaç resultats, procediments i conclusions, tant en informes escrits com oralment.
- Mantenir un compromís amb la formació contínua, actualitzant-se a les normatives i avenços tecnològics de l'àmbit sanitari.
- Aplicar un enfocament ètic i professional a l'exercici de les funcions, respectant les normatives legals i els drets dels pacients.
Matrícula
Matrícula
A Forma-t tens la possibilitat de matricular-te en línia, a través d'aquesta pàgina web, o bé de manera directa a través de l'equip assessor del centre de Barcelona o Madrid.
Posa't en contacte amb nosaltres a info@format.rivex.es i et guiarem perquè et puguis matricular ràpidament i àgilment.
Contacte
Si teniu qualsevol dubte o incidència durant el període d'automatrícula, podeu contactar amb nosaltres:
- Telèfon: 93 432 97 97
- Email: info@format.rivex.es
Consulta els avisos d'incidències en aquesta pàgina on publicarem qualsevol informació rellevant.
Si no hi ha avisos publicats, informa de la incidència a Gestió Acadèmica a través de
info@format.rivex.es. Assegureu-vos de fer servir l'adreça de correu que heu proporcionat a la inscripció.
Gestió Acadèmica analitzarà les incidències i proporcionarà una resposta en un termini màxim de 48 hores laborables.